PlanetMinis Forums banner

Z50 topsnelheid

17K views 32 replies 18 participants last post by  mexicanyella  
#1 ·
Heeft iemand Honda-specificaties of -info waarin de topsnelheid van een Z50 staat vermeld? Stuur me een e-mail of plaats een bericht als je een gebruikershandleiding of dealerbrochure hebt waarin de topsnelheid voor een willekeurig jaar van de Z50 staat vermeld. dsmith7797@aol.com

#3 ·
Mijn 2003 Honda Monkey ging gloednieuw en helemaal origineel 61 km/u.

4 versnellingsbak, 13/31 gearing

Ik gok dat de oudere modellen afhankelijk waren van de versnellingsbak en de gearing.

Schatting 48-56 km/u voor de Amerikaanse 3-versnellingsmodellen.

#4 ·
Met behulp van de bovenstaande snelheidscalculator en het invullen van de standaardconfiguraties kwam ik op de volgende getallen:

1975 Z50AK6 - 30MPH bij 10K RPM

1985 Z50R - 35MPH bij 10K RPM

1995 Z50R - 35MPH bij 10K RPM

#5 ·
Ik heb een '71 Z50A-K2 hardtail die standaard werd geleverd met 12/35 gearing. Met de standaard carburateur en uitlaat worstelt hij om boven de 8000 tpm te komen. Ik heb hem kortstondig 8600-8800 tpm zien aantikken op een afdaling, misschien met wind mee, vol gas. Op het vlakke, vol gas, zit hij op 7500-8000. Met een 4.00x8 band die een beetje zacht wordt gereden voor schokabsorptie, is dat minder dan 30 mph, maar hij kan de meeste heuvels in de buurt beklimmen zonder terug te schakelen met mijn grote zelf erop.

Ik ben onlangs overgestapt op 13/35 gearing en nu kan hij 30 halen op het vlakke, maar soms moet ik terugschakelen naar de 2e versnelling op de grote heuvels.

Ik heb de Z50R van mijn zoon nog niet getest, maar het voelt alsof hij gewilliger is om toeren te maken; ik weet niet zeker of ik 10K haal, maar hij zal zeker hoger toeren dan mijn oude motor.

#12 ·
Ik haalde 43 door de versnelling te veranderen en extra gewicht van de fiets te halen. De motor was standaard, behalve aanpassingen aan de luchtfilterkast. GPS bevestigd.

Ik heb een 72cc motor om 55 te halen. Hij haalt 50 op vlak terrein en 55 op een lichte afdaling.

#13 ·
Ik geloof dat je met een standaard Z 60 MPH zou kunnen halen...

Het zou een paar dingen vergen:

20 tanden voor en 24 tanden achter!

Bonneville zoutvlaktes en 20 mijl aan baan.

Een duwvoertuig om hem op minstens 30 te krijgen.

Een rijder met een flinke set ballen, want met 8 inch wielen in het zout wordt het lelijk!

#14 ·
CrawlerD said:
Ik denk dat je met een standaard Z 60 MPH zou kunnen halen...

Het zou een paar dingen vergen:

Een rijder met een flinke set B****, want met 8 inch wielen in het zout wordt het lelijk!

en een klif

#15 ·
Ik heb een standaard 50cc 1978 gorilla waar ik alleen een aftermarket uitlaatdemper, 1-1/2" uitlaatpijp en aftermarket luchtfilter aan heb toegevoegd. Mijn snelheidsmeter staat in KM, maar ik heb hem op 60 km/u gehad toen ik een auto passeerde die zei dat ik 43 mph reed.

Ik wil een Lifan 125cc of 110cc internationale versnelling toevoegen. Zou tot 60 mph moeten gaan.

Van motorvrienden te horen gekregen dat er 17 achter me zouden rijden zodat ik niet overreden zou worden op weg naar een motoravondviering. Dus ik wil net iets meer snelheid naast 43.

Slechte dingen om te weten over Lifan-motoren? Ik heb een 6v-fiets. Er werd me verteld een regelaar te gebruiken om al mijn spullen te laten werken. Ik denk erover om toch over te schakelen naar 12v.

#16 ·
CrawlerD said:
Dat denk ik niet. Theoretisch gezien, als je hem zo hoog zou overbrengen, zou hij zo snel gaan, maar een standaard motor heeft gewoon niet het vermogen. Ik heb een goed bewerkte 72cc motor, gepoorte korte stang Z50 kop, performance uitlaat, 20mm carburateur, volledig portmatched, en hij haalt nauwelijks 55. Het is niet zo dat hij de topsnelheid bereikt vanwege de gearing, hij heeft gewoon niet het vermogen om sneller te gaan.

#17 ·
CrawlerD said:

Er zouden een paar dingen nodig zijn:

20 tanden voor en 24 tanden achter!

Een rijder met een flinke set ballen, want met 8 inch wielen in het zout wordt het lelijk!
Je hebt mijn citaat niet afgemaakt. Je kunt alles snel laten gaan, het gaat erom hoe je er komt. Vandaar het duwvoertuig en 20 mijl aan baan. Misschien ook een raket...

#23 ·
CrawlerD said:
Je hebt mijn citaat niet afgemaakt. Je kunt alles snel laten gaan, het gaat erom hoe je er komt. Vandaar de duwauto en 20 mijl aan baan. Misschien ook een raket...
Eerste versnelling met die versnelling zou vergelijkbaar zijn met de derde versnelling met standaard versnelling. Een standaard motor kan zonder problemen in de derde versnelling vertrekken. Traag ja, maar onmogelijk nee. De standaard motor kan met geen enkele versnelling 60 mph halen. De luchtweerstand neemt exponentieel toe met de snelheid. De motorfiets heeft de kracht om het gewicht van zichzelf en de rijder te dragen, en ook om tegen een bepaalde hoeveelheid windweerstand te werken. De windweerstand is te groot bij 60 mph en de standaard motor kan het gewoon niet. Tenzij je met een zeer, zeer sterke rugwind rijdt.