Een beetje off-topic hier, maar ik heb vanavond wat tijd besteed aan het bekijken van de bedrading (gelukkig is er niet veel). Kan iemand me hier doorheen praten? De CDI-box heeft twee sets van drie draden die eruit komen. Eén set van drie draden verbindt met de drie draden die van de generator aan de linkerkant van de motor komen.
Wat betreft de resterende set van drie draden van de CDI-box, verbindt één draad met de enkele draad die van de bobine komt, één "hete" draad gaat naar de gasklep-doodschakelaar en één draad is een aarde die verbinding maakt met een verbinding die onder een bout bij de bobine is geaard.
De verbinding die onder een bout bij de bobine is geaard, heeft dubbele connectoren en dient ook als aarde die verbinding maakt met een aarddraad van de gasklep-doodschakelaar en de CDI-box. Omdat mijn motorfiets momenteel GEEN werkende gasklep-doodschakelaar heeft (er is slechts een lege huls van wat vroeger de fabrieksvariant was en op het frame is er een die iemand heeft geknutseld) en ik het fabrieksonderdeel wil vervangen, kan iemand me vertellen of de fabrieks-doodschakelaar twee draden heeft die eruit komen (een hete en een aarde) of slechts één draad. Ik heb doodschakelaars gezien die 1 of 2 draden hebben en probeer te bepalen of de extra aarddraad op mijn motorfiets die naar de geknutselde gasklep-doodschakelaar gaat, fabrieksmatig correct is of later is toegevoegd. Ik denk dat het bepalen of de fabrieks-gasklep-doodschakelaar 1 of 2 draden heeft, de vraag zal beantwoorden of de dubbele aarde correct is en me in staat zal stellen om op een paar gebieden verder te gaan. Ik hoop dat ik duidelijk ben, laat het me weten als ik het kan verduidelijken. Bedankt.
Alle hulp wordt gewaardeerd. T-Dub13, gedachten?